Waldorf Quantum
Waldorf Quantum
Waldorf Quantum Waldorf Quantum Waldorf Quantum Waldorf Quantum Waldorf Quantum Waldorf Quantum Waldorf Quantum

Waldorf Quantum mk2

19 999,00 zł
Brutto
Polska Gwarancja: 36 miesięcy
Ilość

Waldorf Quantum mk2

Silnik Nave

Instrument oferuje wirtualne analogowe oscylatory o dziesiątkach przebiegów. Głosów jest osiem, a na każdym do trzech oscylatorów.

Synteza analogowa to jednak dopiero początek. Każdy z oscylatorów (wszystkie trzy są identyczne) może też oferować syntezę wavetable. Tryb ten opiera się na silniku z doskonałego syntezatora wirtualnego Nave, więc mowa tu o najwyższej światowej półce. Jeśli zaś lata osiemdziesiąte to dla kogoś staroć, może przejść w tryb samplera granularnego (lub tradycyjnego), a nawet syntezy opartej na modelowaniu fizycznym. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze FM, ale podobno ma się pojawić przy kolejnej aktualizacji systemu.

Jakość wirtualnej syntezy jest po prostu znakomita. Wirtualne głosy trafiają do analogowego filtra! Tak, Quantum ma po dwa analogowe filtry dolnoprzepustowe na głos, czyli mowa tu o w pełni polifonicznym instrumencie (jak łatwo policzyć filtrów jest łącznie 16).

Dodatkowo sekcję filtrów zaopatrzono także w modele cyfrowe, realizujące inne rodzaje filtrowania (górnoprzepustowy, pasmowy i wiele innych). Filtry można dowolnie mieszać i ustawiać, a edycja jest widoczna na ekranie. Ekran wygląda jak mały komputer, co sprawia, że obsługa całości sprawia wielką przyjemność. Na pewno nie będziesz potrzebować żadnego dodatkowego edytora. Następnie do dyspozycji jest sekcja obwiedni niezależnie dla głośności i filtrów oraz ogromna sekcja efektów.

Prawie modular

Oscylatory: zaimplementowane w Waldorfie oscylatory po prostu żyją, są plastyczne, rozedrgane i w zasadzie są jak prawdziwe.
Wavetable: nikt nie robi lepszego.
Sampler: Quantum może ładować dowolne próbki, może też samplować, a możliwości „gięcia” audio są bardzo szerokie. Każdy oscylator może pracować w dowolnym trybie, więc nie ma problemu, aby stworzyć brzmienie składające się jednocześnie z brzmień analogowych, wavetable i sampli.
Modulacja: Dzięki zastosowaniu bardzo mocnego procesora i rozbudowanego oprogramowania wzbogaconego o przejrzystą obsługę za pomocą ekranu dotykowego kwestia modulacji nabiera nowego znaczenia. Można powiedzieć, że dostajemy syntezator modularny, ale zamiast niewygodnych kabelków mamy cyfrową wielopoziomową matrycę wirtualną. Z pełną pamięcią oczywiście. Efekt brzmieniowy jest oczywisty: bardzo żywe przebiegi, które sprawiają, że nawet pojedynczy preset może służyć do udźwiękowienia całego filmu.
Przegląd presetów: to podróż przez historię muzyki nie tylko elektronicznej. Jakość syntezy, różnorodność modulacji, efekty – wszystko jest najwyższej jakości. Do tego łatwość obsługi. Liczba pokręteł, przycisków i przejrzystość ekranu pozwala na zatopienie się w sound design niemal natychmiast. Na czytanie instrukcji przyjdzie jeszcze czas. Oczywiście dochodzi też to nieopisywalne wrażenie obcowania z czymś wyjątkowym, porządnym kawałkiem muzycznej technologii, proszącej się wręcz o nadużywanie.

Waldorf Quantum to połączenie tradycji z supernowoczesnym wnętrzem, zrobione z wielkim smakiem i z szacunkiem dla potrzeb muzyka i producenta.

Parametry techniczne

  • Cyfrowo-analogowy syntezator polifoniczny,
  • Wysokiej jakości klawiatura Fatar TP8 – 61 klawiszy,
  • 8 głosów,
  • Dual timbral: podział lub warstwy z osobnymi stereofonicznymi wyjściami audio,
  • 3 cyfrowe, stereofoniczne oscylatory, każdy z obsługą czterech algorytmów syntezy,
  • Wavetable: typowa synteza dla Waldorfa z najnowszymi dodatkami od Nave, w tym synteza mowy, generowanie tablic z sygnału audio, i nowymi funkcjami,
  • Waveform: przebiegi z maksymalnie 8 falami na każdy oscylator jednocześnie, w trybie odstrojonym lub akordowym z hard-sync, warp i PWM oraz regulowanym szumem,
  • Particle: sampler działający w sposób tradycyjny lub granularny, wykorzystujący multi-sampling lub wejście live,
  • Rezonator: exciter wykorzystujący multi-sampling i zespół filtrów,
  • Dwa analogowe filtry dolnoprzepustowe na każdy głos w konfiguracji 24 dB lub 12 dB, wykorzystujące innowacyjne sposoby łączenia,
  • Digital former: dodatkowe algorytmy cyfrowe dla każdego głosu takie jak filtr grzebieniowy, górnoprzepustowy, pasmowy i środkowozaporowy (modele Nave, Largo lub PPG), bit-crusher, drive i inne,
  • System elastycznego routingu do ustalania kolejności filtrów analogowych i cyfrowego wzornika (digital former) oraz routingów poszczególnych oscylatorów,
  • 6 LFO pracujących w trybach polifonicznym i globalnym z rozbudowanym zestawem parametrów,
  • 6 zapętlanych obwiedni,
  • Komplex: wielostopniowy LFO/modulator obwiedni,
  • Rozbudowana matryca modulacji z 40 slotami i łatwym przypisywaniem za pomocą kontrolerów,
  • Intuicyjne przypisywanie modulacji za pomocą elementów panelu i kontrolek LED,
  • Rack z efektami sumy – 5 slotów dla każdej barwy, do wyboru m.in. takie efekty jak: phaser, flanger, chorus, reverb, drive i EQ,
  • Kompresor dla wyjścia głównego,
  • Sekwencer krokowy z nagrywaniem krokowym, automatyką parametrów i kwantyzacją wysokości dźwięku w oparciu o skale,
  • Konfiguracje mikrofonowe z możliwością importu plików Skala scl,
  • Polifoniczny aftertouch przez zewnętrzne wejścia MIDI,
  • Przyciski Chord i Latch,
  • Tryb Unisono,
  • Modułowy system presetów dla efektów, oscylatorów, sekwencera krokowego i modulatora Komplex,
  • Jednofunkcyjne potencjometry i enkodery zapewniające intuicyjną edycję,
  • Wizualizacja i głębsza edycja za pomocą kontekstowego, wielodotykowego wyświetlacza pojemnościowego o wysokiej rozdzielczości,
  • Analizator widma i oscyloskop na wielu etapach przetwarzania,
  • Maksymalnie 10 000 zapisanych brzmień (presetów/patchy), uporządkowanych wg banków, atrybutów, autora i numeru,
  • Listy „ulubionych” do szybkiego przywoływania brzmień, np. do setlist itp.,
  • Załadowany szeroki wybór brzmień, stworzonych przez uznanych twórców, takich jak Howard Scarr,
  • Wyjście MIDI lokalnej klawiatury, kół i przypisywalnych elementów panelu,
  • Automatyka parametrów dźwięku z wejść MIDI za pomocą funkcji MIDI CC Learn,
  • Nagrywanie próbek z wejść audio lub nagrywanie własnego sygnału wyjść audio,
  • 4 GB* wewnętrznej pamięci flash na presety, próbki i tablice wavetable,
  • Ponad 1 GB załadowanych fabrycznie próbek,
  • Eksport i import presetów, próbek i tablic na/z karty SD,
  • Import presetów Nave,
  • Koło modulacji można przypisać do każdego parametru, który może być modulowany w matrycy lub za pomocą szybkiego przypisywania,
  • Koło pitch-bend można przypisywać osobno do każdego oscylatora.

Możliwości samplingu

Każdy z trzech oscylatorów z jednej barwy może zostać użyty w jednym z trzech trybów wykorzystujących próbki:
– Multi-Sampler stereo z loopingiem,
– Sampler granularny z rozbudowanym zestawem parametrów,
– Rezonator wykorzystujący sampler jako exciter.

Próbki są uporządkowane przy użyciu map klawiszy i velocity, według zasad wyboru, takich jak algorytm karuzelowy, losowy, itp. oraz indywidualnych ustawień wysokości dźwięku, wzmocnienia i panoramy.

Próbki przechowywane są w wewnętrznej pamięci flash o pojemności ok. 2 GB, która została częściowo wypełniona specjalnie przygotowanymi dla Quantum próbkami o wielkości 1 GB.

Nowe próbki można nagrywać ze źródła zewnętrznego, przez stereofoniczne wejścia audio, lub wewnętrznego – własne brzmienie Quantum.

Próbki można także importować i przechowywać w wewnętrznej pamięci flash z pomocą karty SD (format WAV, częstotliwość próbkowania 44,1 kHz). Quantum daje szeroki wybór możliwości tworzenia brzmień opartych na próbkach, od klasycznych brzmień syntezatorowych po niezbadane terytoria.

Warto zauważyć, że próbka używana w Quantum zawsze znajduje się w brzmieniowym kontekście syntezatora i nie jest przeznaczona do takiej pracy, jak w prostej klawiaturze do odtwarzania tradycyjnie zsamplowanych instrumentów i zewnętrznych bibliotek brzmień.

Parametry arpeggiatora

  • 7 algorytmów do wyboru: w górę, w dół, losowo itd.,
  • Zakres oktawy,
  • 7 porządków sortowania,
  • 3 tryby velocity,
  • Długość bramki,
  • Swing,
  • BPM,
  • Podział rytmiczny,
  • Patterny rytmiczne,
  • Tryby resetu,
  • Funkcja Keyboard Latch akordowa i nieakordowa,
  • Jeśli to jeszcze za mało, to w sekwencerze krokowym można tworzyć pojedyncze patterny, łącznie z transpozycją i kwantyzacją wg skali.

Złącza

  • 2x stereofoniczne wyjście audio dla brzmienia głównego i dodatkowego,
  • Stereofoniczne wejście audio do nagrywania i przetwarzania próbek w czasie rzeczywistym,
  • Wysokiej jakości, 24-bitowe przetworniki A/C i C/A,
  • Wyjście słuchawkowe z osobną regulacją głośności,
  • Wejście pedału sustain,
  • Wejście pedału sterującego (ekspresji), odbierające również sygnał napięcia sterującego CV (czułość 0-5 V),
  • Gniazdo USB host typu A, do podłączania kontrolerów MIDI,
  • Gniazdo USB device typu B, do podłączania komputera lub innych hostów class-compliant MIDI USB, takich jak urządzenia iOS **,
  • Karta SD do wymiany próbek/presetów i aktualizacji oprogramowania,
  • Złącza MIDI (DIN): In, Out i Thru,
  • Zintegrowany zasilacz.

36 miesięcy gwarancji polskiego dystrybutora !

  

Opis

Gwarancja
36 miesięcy
Nowy

Utwórz konto

Posiadasz już konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło