Waldorf Blofeld Desktop Biały
Waldorf Blofeld to syntezator w kolorze białym, który zawiera w sobie wszystkie unikalne rozwiązania, które sprawiają, że Waldorf już teraz jest kultową marką instrumentów elektronicznych.
Silnik na którym opiera się synteza blofelda, został ukryty pod całkowicie stalową i bardzo solidną obudową. Blofeld zapewnia tak samo mięsisty i bogaty dźwięk, do jakiego przyzwyczaili się dotychczasowi użytkownicy waldorfa posiadający inne modele tej marki: pulse, Q, Q+, micro Q, microwave, microwave II/XT a także wave. Blofeld jest nie tylko zdolny do tworzenia ciepło brzmiących dźwięków analogowych, znanych z syntezatorów linii Q ale także posiada „silnik” wavetable, czyli taki, jak jego poprzednicy ze słowem „wave” w nazwie. Ten unikalny typ syntezy oparty jest na rewolucyjnym syntezatorze z lat 80-tych – PPG Wave. Jeśli usłyszysz blofelda po raz pierwszy, od razu rozpoznasz te ostre i agresywne brzmienia, które były integralną częścią tak wielu światowych hitów. Teraz możesz ponownie usłyszeć je w najnowszych produkcjach. Dlaczego więc także i ty nie spróbowałbyś tych brzmień? To niesamowite uczucie zdawać sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach tak skomplikowana technologia mieści się w tak małym a na dodatek ładnym opakowaniu. Co więcej cena blofelda jest tak nieprawdopodobnie niska, że kilka lat temu nikt nie byłyby w stanie sobie tego wyobrazić. Nie wspominając już o tym, że Blofeld produkowany jest w Niemczech.
Dane techniczne :
- Solidna, metalowa obudowa
- Maksymalnie 25 głosów polifonii,
- 16-kanałowy multitimbral,
- 7 metalowych gałek „bez końca” (endless)
- 5 przycisków,
- wyświetlacz graficzny 128 x 64 pikseli, monochromatyczny, białe podświetlenie LED
- Dioda LED wskazująca aktywność MIDI
- Ponad 1000 brzmień
- 3 oscylatory na każdy głos
- modulacja częstotliwościowa pomiędzy oscylatorami
- wszystkie modele oscylatorów z syntezatorów z serii „Q”
- wszystkie fale wavetable z syntezatorów z serii „microwave II/XT/XTk”
- 2 niezależne filtry multi mode, na każdy głos
- filtr FM
- parametr „drive” - 2 fazy na każdy głos z możliwością wyboru krzywych
- 3 modulatory LFO na każdy głos
- 4 obwiednie na każy głos
- Gałka głośności,
- zaawansowany arpeggiator
- Wyjście Stereo,
- Wyjście słuchawkowe,
- Wejście MIDI In,
- dowolnie programowane wzory arpeggiatora (maks. 16 kroków)
- Przycisk zasilania sieciowego Power,
- sprzęt wyprodukowano w Niemczech
Dane techniczne złącza USB w komunikacji MIDI IN oraz MIDI OUT:
- korzysta ze standardowych driverów USB MIDI wspieranych przez system operacyjny komputera,
- Minimum Windows ME, zalecany Windows XP lub nowszy,
- Minimum Mac OS X 10.2, zalecany Mac OS X 10.3 lub nowszy.
Na każdy głos :
- 3 oscylatory.
- Modele oscylatorów:
- Impulsowy z możliwością regulacji szerokości impulsu [regulowany parametr Brilliance],
- Piłokształtny z regulowanym parametrem Brilliance,
- Trójkątny,
- Sinusoidalny.
- Fale Wavetable:
- Q Alt 1 i Alt 2 Wavetable z regulowanym parametrem Brilliance,
- Wszystkie fale Wavetable z syntezatorów z serii „Microwave II/XT/XTk” z regulowanym parametrem Brilliance,
- Wybór fal Wavetable dla oscylatora 1 i 2.
- Modulacja częstotliwościowa pomiędzy oscylatorami,
- Synchronizacja oscylatorów,
- Modulator pierścieniowy dla Osc 1 / 2,
- Generator szumu z wyborem rodzaju.
- 2 niezależne filtry Multi Mode:
- Filtr FM,
- Rezonans [ze zdolnością do samooscylacji],
- Dolnoprzepustowy 24 dB / 12 dB,
- Pasmowo-przepustowy 24 dB / 12 dB,
- Górnoprzepustowy 24 dB / 12 dB,
- Wierzchołkowy 24 dB / 12 dB,
- Grzebieniowy [sprzężenie dodatnie lub ujemne],
- Dolnoprzepustowy filtr PPG.
- Parametr „Drive” - 2 fazy na każdy głos z możliwością wyboru krzywych:
- Clip,
- Hard,
- Medium,
- Soft,
- Sine Shaper,
- itd.
- Matryca modulacyjna z 16 oknami, dowolnie programowana:
- Szybkość modulacji daleko wybiegająca poza zasięg audio,
- Źródła modulacji – wszystkie wewnętrzne źródła plus różne komunikaty MIDI,
- Cel modulacji – niemalże wszystkie parametry dźwięku.
- Wstępnie skonfigurowane cele modulacji z wybieranymi źródłami modulacji:
- Modulacja wysokości dźwięku,
- Oscylator 1 / 2 / 3 modulacja częstotliwościowa,
- Oscylator 1 / 2 / 3 regulacja szerokości impulsu,
- Filtr 1 / 2 modulacja odcięcia filtra,
- Filtr 1 / 2 modulacja częstotliwościowa,
- Pan 1 / 2 modulacja,
- Modulacja wzmacniacza.
- 4 modyfikatory transformujące źródła modulacji z różnymi algorytmami.
- 3 modulatory LFO:
- synchronizowane z zegarem MIDI Clock,
- uruchamiane z każdym naciśnięciem klawisza [regulowana faza startu],
- monofoniczne LFO,
- parametr Keytrack.
- 4 obwiednie z wyborem typu:
- Pojedyncze / ponowne wyzwalanie na każdą obwiednię,
- ADSR,
- ADS1DS2R [2 fazy parametru Decay/Sustain plus regulowany parametr Attack],
- Pętla S1S2 [pętla pomiędzy Sustain 1 i 2),
- Pętla na wszystkie fazy obwiedni.
- Tryby Poly, Mono, Dual lub Unisono.
Na każdy kanał:
- Zaawansowany Arpeggiator:
- Tryby Hold i One Shot,
- Synchronizowany do zegara MIDI Clock,
- Kierunek góra, dół, losowy,
- Zakres maksymalnie do 10 oktaw,
- Różne metody modyfikowania kierunku sortowania nut.
- Dowolnie programowane wzory Arpeggiatora [maks. 16 kroków].
- Parametry programowane na każdy krok:
- akcent,
- czas,
- długość,
- glide wł/wył,
- pauza,
- akord,
- poprzednia nuta,
- losowo nie z listy nut,
- pierwsza i/lub ostania nuta z listy nut.
- 1 blok efektów na każdy kanał,
- 1 globalny blok efektów na wszystkie kanały jednocześnie.
- Typy efektów:
- Chorus,
- Flanger,
- Phaser,
- Overdrive,
- Triple FX [S&H, Ring Modulation, Chorus],
- Delay [dostępny tylko w globalnym bloku efektów],
- Clocked Delay [dostępny tylko w globalnym bloku efektów],
- Pogłos [dostępny tylko w globalnym bloku efektów].