Sequential Pro 3
Sequential Pro 3, Poznaj Pro 3, mono/parafoniczny syntezator firmy Sequential, 2-VCO + wavetable – oto nowy wzorzec surowej mocy dźwięku i niezrównanej wszechstronności.
3 oscylatory
- Dwa oscylatory analogowe, sterowane napięciem
- Jeden oscylator cyfrowy oparty na DSP (cyfrowym procesorze sygnału)
- Oscylatory analogowe generują trzy klasyczne kształty fal: trójkątny, piłokształtny, impulsowy, każdy ze zmienną modulacją kształtu/szerokości impulsu
- Cyfrowy oscylator generuje 32 cyfrowe tablice fal po 16 fal każda z możliwością morfingu, oraz fale o klasycznych kształtach: sinusoidalną, trójkątną, piłokształtną, impuls o zmiennej szerokości, oraz super-piłę,
- Cyfrowy oscylator 3 może działać jako oscylator niskich częstotliwości (LFO) i generować złożone modulacje oparte na falach
- Generator białego szumu
- Twarda synchronizacja: funkcja Glide w każdym oscylatorze, parametr Oscillator Slop
3-głosowa parafoniczna grywalność
Trzygłosowy tryb parafoniczny z indywidualnie bramkowanymi obwiedniami na każdy oscylator z osobna
3 filtry
- Trzy klasyczne typy filtrów
- Filtr 1 to 4-biegunowy, dolnoprzepustowy filtr Prophet-6 ™, nachylenie charakterystyki: 24 dB na oktawę
- Filtr 2 to klasyczny filtr 4-biegunowy, tranzystorowy filtr drabinkowy z opcjonalną kompensacją rezonansu, o nachyleniu charakterystyki 24 dB na oktawę
- Filtr 3 to dwubiegunowy, filtr OB-6™ z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia. Może on być w sposób ciągły przełączany między pracą w trybie dolnoprzepustowym, notch i górnoprzepustowym, z opcjonalnym trybem pasmowym. Nachylenie charakterystyki: 12 dB na oktawę
3 LFO
- Trzy oscylatory niskiej częstotliwości LFO, każdy z możliwością synchronizacji oraz z phase offset i slew,
- Pięć kształtów fal: trójkątny, piłokształtny, piłokształtny odwrócony, kwadratowy i S&H (sample & hold)
4 obwiednie
- Cztery obwiednie ADSR z opóźnieniem (filtr, sterowany napięciem wzmacniacz VCA oraz dwie obwiednie pomocnicze)
- Każdą z obwiedni można dowolnie przypisywać do wielu punktów modulacji
- Wszystkie obwiednie posiadają funkcję powtarzania/zapętlania
Efekty cyfrowe
- Podwójne efekty cyfrowe
- Delay stereo, delay BBD, chorus, flanger, phaser, ring mod, klasyczny efekt wirującego głośnika, przesterowania (distortion), filtr górnoprzepustowy, super plate reverb
Feedback i distortion
- Niezwykle grunge’owy analogowy distortion pozwala osiągnąć wyjątkowo agresywną destrukcję brzmienia,
- Programowalne zniekształcenia analogowe
32-slotowa matryca modulacji
- 32-slotowa matryca modulacji z ponad 46 źródłami i 171 destynacjami
- Przyciski przypisania modulacji pozwalają w sposób szybki i łatwy kierować modulację do określonych destynacji
- Matryca modulacji może pracować z prędkościami próbkowania audio
4 sterowane napięciem wejścia i wyjścia CV oraz wyjście Gate
- Cztery sterowane napięciem (CV) wejścia / wyjścia przeznaczone są dla syntezatorów modułowych i innych kompatybilnych z CV urządzeń
- Wiele spośród parametrów, które mogą być wysyłane na wyjścia CV, może pochodzić z oscylatorów, LFO, obwiedni, ścieżek sekwencera i dowolnego innego źródła w matrycy modulacji. Sterowanie CV działa z prędkościami próbkowania audio,
- Bramka wyjściowa (Gate Out) służy do wyzwalania urządzeń zewnętrznych kompatybilnych z CV. Dowolne wejście CV może być użyte jako bramka wejściowa (Gate In)
16-ścieżkowy sekwencer
- Zaawansowany sekwencer z trzema trybami: normalnym (normal), bramkowanym (gated) i wyzwalającym (trigger)
- 16 ścieżek i cztery 16-krokowe frazy z możliwością łączenia (link)
- Ratcheting, ustawienia czasu trwania (duration) i prędkości (velocity) dla każdego kroku sekwencera
- Kilka trybów odtwarzania: do przodu, do tyłu, do przodu/do tyłu, losowo
- Obsługuje możliwość wprowadzania danych w czasie rzeczywistym/krokowo, sekwencje „rest”, zmienną długość sekwencji
- Synchronizuje się z zegarem MIDI oraz z zewnętrznymi wejściami audio i CV
- Sekwencje można swobodnie przypisywać do dowolnej destynacji
Arpeggiator
- Wyrafinowany arpeggiator wyposażony w tryby: up, down, up+down, random (losowo), assign (przypisz)
- Synchronizuje się z zegarem MIDI oraz zewnętrznymi wejściami audio i CV
- Re-latching arpeggiation
- Działa zbieżnie z sekwencerem, gdy w arpeggiatorze stosowane są wzorce automatyzacji parametrów
Sterowanie
- Zestaw ponad 60 gałek i 70 przycisków stwarza dogodne warunki do głębokiej i wszechstronnej edycji, a jednocześnie ogranicza do minimum konieczność nurkowania w menu
- Podświetlane kółka pitch-bend i modulacji zapewniają płynną, precyzyjną regulację i są dobrze widoczne, nawet gdy sytuacja wymaga oszczędnego oświetlenia
- Niezależnie regulowany górny i dolny zakres kółka pitch
- Suwak dotykowy z czujnikiem położenia i możliwością blokady
- Pełnowymiarowa, półważona, 5-oktawowa klawiatura premium Fatar z kontrolą siły nacisku i kanałem aftertouch (kanał mono).
Zawartość pamięci
- 512 programów użytkownika i 512 programów fabrycznych,
- Tryb playlisty pomocny do generowania łatwo dostępnych zestawów ulubionych programów
Wejście/wyjście
- 1 MIDI In, 1 MIDI Out i 1 port przelotowy MIDI Thru / Out 2
- Gniazdo USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI
- 4 wejścia CV (4 x gniazdo 1/8″ ) z zakresem napięć od -10 V do +10 V
- 4 wyjścia CV (4 x gniazdo 1/8″) z zakresem napięć od -10 V do + 10 V
- 1 bramka wyjściowa (Gate Out) (gniazdo 1/8″),
- 1 wejście dla pedału sustain
- Wejście dla pedału ekspresji
- 1 wejście dla sygnału zewnętrznego (gniazdo jack 1/4″)
- Główne wyjście stereo (2 x gniazdo jack 1/4″)
- Wyjście słuchawkowe (gniazdo stereo jack 1/4″)
Zasilanie
- 1 uniwersalne gniazdo IEC AC do podłączenia zasilania z sieci
- Urządzenie przystosowane jest do zasilania napięciem z sieci 240 V, 50 – 60 Hz
- Maksymalny pobór mocy: 30 W
Dane fizyczne
- Wysokiej jakości 3-oktawowa, półważona klawiatura Fatar
- Wymiary (dł. x szer. x wys.): 67,7 cm x 33,8 cm x 12,5 cm
- Waga: 7,25 kg